vforce.blogg.se

Försöker hantera vardagen av kronisk smärta.

Back on track!

Kategori: Allmänt

Äntligen!
 
Efter mitt hyllningsinlägg angående datamaskinen som så tappert tjänstgjorde i ur och skur, kom såklart uppenbarelsen som ett brev på posten.
Den är död, finito, done. Den noggranna parallell jag ägnade mig åt i det inlägget handlade sammanfattningsvis om hur jag jämförde min egen kropp och tillstånd med datorns brister.
 
Jag hävdade dock bestämt att dessa nödvändigtvis inte behöver vara till en nackdel, eller ett negativt handikapp. Frågan är hur jag ska lyckas dissickera denna händelse till min fördel, jag hoppas nämligen innerligt att jag inte möter samma öde som datorn inom den närmsta perioden.
 
Ge mig ett par nätter så har jag ett resonemang jag ska försöka sälja in hos er läsare.
 
Detta var mest ett hastigt abstinensinlägg.
Jag sitter i bilen, med min nya bäbis i knäet, löjligt förtjust i den här manicken.
Den som kommer att stilla mina rusande tankar stundvis, distrahera en rastlös själ, stjäla tid från en tillvaro där jag redan saknar flera timmar per dygn och mest troligt ge utlopp för den bearbetning som ständigt fortgår i mig.
Min terapi, litegrann av min räddning är jag övertygad om.
 
Jag ska inom kort låta nävarna dansa fram ett alldeles utomordentligt inlägg baserat på det material jag ackumulerat under uppehållet.
 
Stay tuned!
 
 
Vendela
Kommentera inlägget här: