vforce.blogg.se

Försöker hantera vardagen av kronisk smärta.

Omega 3

Kategori: Allmänt

"Jag tycker att du luknar bajs och makaroner ur munnen mamma."
Jag antar att jag såg lite stött ut så hon fortsatte så fint, "Jag vill ju att du ska borsta tändren om du vill pussa mig, så jag inte behöv boxas bort dig för allt bajs och makaronlukt."
Bine 3 år, är en stor inspirationskälla i att vara raka mot varandra.
Inte linda in saker och gå runt sina egna åsikter.

Tack Bine, för att du ofta påminner mig om att det är en björntjänst att tona ner min egen uppfattning och åsikt. Det kommer ofta att bita mig själv i svansen innan det är över.

Glasklart!

Jag har två syften med bloggen den kommande månaden.
a) Jag vill lyckas publicera dessa "plotterinlägg", likväl som de romaner jag författar. Jag vill ta ner prestationsångesten över att ett inlägg ska kännas totalt genomtänkt och strukturerat.
Jag vill låta dessa missiler synas, korta och ofta spretiga tankar som kan få hamna på print även när jag inte sätter mig ner i timtal för att förlora mig i skriften.
b) Jag tänkte låta en utmaning bli synlig för er läsare. De kommande 30 dagarna ska jag publicera 3 saker som jag uppskattar och är tacksam över.
Jag läste någonstans att man är så pass chef över sitt sinnestillstånd, att man med våld och vaselin kan vända på steken om det känns lite tungt och grått.
Rannsaka sig själv och plocka fram bitar som genererar energi och hamnar på pluskontot. :)

Here we go!

Apropå rubriken, tack gode värld för insikten av värdet på den näring jag stoppar i mig!

Tacksam över min nyfikenhet, som många gånger genererar både erfarenheter och energi. På något vis har den återvänt en smula, det är jag overkligt glad över.

Tacksam över att jag är mottaglig för inspiration idag, att jag har rätt mode. Att jag känner en skugga av lust i min kropp igen.

:D

Häng med och kommentera tre snabba delar av din dag som Du är tacksam över.
Jag vet inte om detta tjaffs fungerar, om inte annat har man ju tänkt efter lite över vad man uppskattar i sin omgivning.

Vendela
Kommentera inlägget här: